استفاده از خمیر دندان پونه در روسیه ممنوع است

ساینده‌ها و مواد شیمیایی مورد استفاده در خمیردندان‌های سفیدکننده به طور بالقوه می‌توانند با ساییدگی مینای دندان و حساس شدن دندان‌های شما آسیب بیشتری به جای منفعت داشته باشند، که باعث می‌شود به سمت خمیردندان‌های گران‌قیمت‌زدای حساسیت‌زدایی که قبلا ذکر شد تغییر دهید.

اگر دندان‌های حساسی دارید از سفید کردن خمیر دندان پونه خودداری کنید و با دندانپزشک خود در مورد فواید و خطرات مرتبط با سفید کردن خمیر دندان مشورت کنید. خمیردندان ها دارای ارزش سایشی نسبی عاج (RDA) هستند که به تعیین میزان ساییدگی خمیر دندان برای مینای دندان کمک می کند.

این نمودار خمیر دندان های رایج و مقدار RDA آنها را نشان می دهد.

خمیر دندان سیگاری ها به روشی مشابه خمیر دندان سفید کننده عمل می کند و از مواد ساینده برای از بین بردن لکه های ناشی از رسوبات قطران در دود استفاده می کند.

با گذشت زمان، خمیر دندان ساینده تر و مسواک زدن شدید ممکن است به مینای دندان آسیب برساند، بنابراین حتما به آرامی مسواک بزنید.

خمیردندان کودکان بیشتر به ذائقه کودکان طعم می دهد و طعم های شیرین تری مانند آدامس دارد.

خمیر دندان کودکان دارای غلظت کمتری از فلوراید است و ADA توصیه می کند که “کودکان از زمانی که اولین دندان در می آید تا 3 سالگی از خمیر دندان (به اندازه یک دانه برنج) استفاده کنند.”

بچه های کوچکتر بیشتر احتمال دارد خمیردندان خود را ببلعند تا اینکه بیرون تف کنند.

کودکان باید از مصرف غلظت های بالاتر فلوراید مانند آنچه در خمیردندان یافت می شود خودداری کنند.

زودتر به فرزندان خود بیاموزید که خمیر دندان را بیرون بریزند و بعد از مسواک زدن دهان خود را بشویید.
اکثر مردم مراقبت های مورد نیاز خود را از خمیر دندان ضد پوسیدگی دریافت می کنند.

اگر مطمئن نیستید که ویژگی های دیگر خمیردندان های مختلف برای شما مناسب است یا خیر، بهترین کار این است که در معاینات شش ماهه خود با دندانپزشک خود در مورد گزینه های خود صحبت کنید.

دندانپزشک شما برای تشخیص وضعیت دندان های شما و اقدامات لازم برای حفظ یک رژیم دندانی سالم آموزش دیده است.