با اسکاچ تهران عینکهای آفتابی خود را تمیز کنید!

از یک برس پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنید، برس‌ها وقتی استفاده نمی‌شوند خشک‌تر می‌مانند و به اندازه اسکاچ تهران شکاف‌های عمیقی ندارند که آب و باکتری‌ها در آن رشد کنند.

کارولین فورته، مدیر آزمایشگاه لوازم خانگی و محصولات نظافتی در موسسه Good Housekeeping، می‌گوید: «می‌توانید برس‌ها را بالا نگه دارید یا آن‌ها را در ظرفی قرار دهید که احتمالاً خشک شوند».

این ماده به اندازه یک اسفنج متخلخل نیست و اگر چیزی به برس چسبیده باشد، می توانید آن را ببینید و آن را بشویید، آنها همچنین به راحتی تمیز می شوند، باید هفته ای یکبار یا بیشتر آنها را از ماشین ظرفشویی بگذرانید.

اگر اصرار به استفاده از اسفنج دارید، باید با تمیز کردن مکرر آن و بیرون انداختن آن صلح کنید.

آب و صابون ساده آن را قطع نمی کند، در مطالعه اگرت، اسفنج هایی که به این روش تمیز شده بودند، باکتری های بیشتری را در خود جای دادند.

این میکروب‌ها از زمانی که از پاک‌سازی جان سالم به در برده‌اند، به احتمال زیاد در برابر مواد شوینده مقاوم‌تر هستند و به طور بالقوه می‌توانند به سلامت انسان آسیب برسانند.

به عبارت دیگر، اگر اسفنج خود را به روش اشتباه تمیز کنید، باکتری های بدتر را انتخاب می کنید. او می گوید: «نظافت نامناسب ممکن است وضعیت را بدتر کند.

«تمیز کردن، به ویژه توسط متخصصان غیرتمیزکننده در خانه، معمولاً همه باکتری‌های داخل را تمیز نمی‌کند، زیرا مقدار زیادی میکروب وجود دارد، برخی زنده می مانند و مقاوم تر می شوند.

اگر این کار را چند بار انجام دهید، ممکن است جوامع بیماری زا بیشتری را انتخاب کنید، به همین دلیل است که اگرت توصیه می کند اسفنج های آشپزخانه را هر هفته تعویض کنید تا از تجمع باکتری جلوگیری شود.

فورته می‌گوید: «با این حال، می‌توان اسفنج‌ها را تمیز کرد، کارشناسان نظافت منزل به شما توصیه می‌کنند که اسفنج‌های ظرف را هر چند روز یک‌بار به روش‌های مختلف ضدعفونی کنید، از خیساندن آن در محلول سفیدکننده گرفته تا قرار دادن آن در مایکروویو یا کشیدن آن در ماشین ظرفشویی.