با نوار دستگاه قند خون accu-chek برای خود متر درست کنید!

گلوکز متر در حال حاضر طیف گسترده ای از کاربردها را در پزشکی پیدا کرده است، هم برای اهداف تشخیصی در شناسایی هیپوگلیسمی و هیپرگلیسمی در اورژانس و مطب پزشک، و هم برای مدیریت کنترل دقیق قند خون در بخش های مراقبت های ویژه، و همچنین SMBG در خانه، به غیر از دیابت، هیپرگلیسمی می تواند در نتیجه تروما، سکته مغزی و سایر شرایط حاد که معمولاً به مدیریت مراقبت های ویژه نیاز دارند، با استرس مرتبط باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوار دستگاه قند خون accu-chek کافی استتا بهلینک موجود در این سایت مراجعه نمایید.

هیپرگلیسمی همچنین می تواند ثانویه به دلیل استفاده از برخی داروها، به عنوان مثال، استروئیدها باشد.

از سوی دیگر، هیپوگلیسمی می تواند ناشی از تعدادی از شرایط حاد و مزمن باشد، هیپوگلیسمی می تواند نتیجه هایپرانسولینیسم، کمبود هورمون های ضد تنظیم کننده (کورتیزول یا هورمون رشد)، خطاهای ذاتی متابولیسم، و مسمومیت های الکلی و دارویی (سولفونیل اوره، سالیسیات ها، پروپرانولول) باشد.

هیپوگلیسمی کتوز، یک بیماری رایج در اطفال، ممکن است والدین را ملزم به استفاده از گلوکز متر برای جلوگیری از هیپوگلیسمی و ایجاد یک برنامه تغذیه ایمن کند.

هیپوگلیسمی به ویژه در کودکان کوچک شایع است زیرا اندازه مغز آنها نسبت به بقیه بدن آنها بزرگ است.

مغز 60 درصد از مصرف گلوکز را به خود اختصاص می دهد، بنابراین نوزادان و کودکان کوچک میزان مصرف گلوکز بالاتری دارند و بیشتر در معرض هیپوگلیسمی هستند.

هایپرگلیسمی باید به سرعت تشخیص داده و مدیریت شود، زیرا هیپرگلیسمی طولانی مدت می تواند منجر به کم آبی بدن، اختلالات متابولیک و عوارض طولانی مدت قلبی عروقی شود.

انجمن دیابت آمریکا (ADA) SMBG را برای بیماران دیابتی به عنوان یک جزء کلیدی برنامه مدیریت بیماری آنها توصیه می کند.

ون دن برگه و همکاران کاهش قابل توجهی در مرگ و میر از طریق عادی سازی سطوح گلوکز در بیمارانی که اقامت آنها در بخش مراقبت های ویژه پزشکی بیش از 72 ساعت بود و کاهش عوارض در سایر بیماران بخش مراقبت های ویژه، صرف نظر از مدت اقامت آنها، نشان داد.

تنظیمات، نتایج بالینی بهتری را در ارتباط با بهبود کنترل قند خون گزارش می‌کنند.

شواهد فزاینده برای ارزش کنترل دقیق قند خون در مدیریت بیماران مبتلا به دیابت، به محدوده هدف ADA بین 110-140 میلی‌گرم در دسی لیتر (6.11-10.0 میلی مول در لیتر) منجر شده است. لیتر) برای بیماران بدحال و توصیه انجمن بالینی غدد درون ریز آمریکا 110 میلی گرم در دسی لیتر (6.11 میلی مول در لیتر) به عنوان بالاترین غلظت گلوکز در بیماران بدحال.