جا سازی مواد مخدر طالبی در مشهد خبر ساز شده است

خربزه سنگی (طالبی) ممکن است تحت تأثیر چندین بیماری قرار گیرد که مهمترین آنها پوسیدگی انتهای ساقه به دلیل A. alternata است که به صورت ضایعات قهوه ای تیره تا سیاه ظاهر می شود که در نهایت به گوشت حمله می کند و مناطق سفت و چسبنده را تشکیل می دهد.

طالبی در مشهد را می توانید از لینک موجود در این سایت برای خود تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

آنتراکنوز هندوانه که توسط Colletotrichum lagenarium ایجاد می شود، به صورت تاول های دایره ای یا کشیده ظاهر می شود که در ابتدا سبز تیره و بعداً قهوه ای می شود و سطح خربزه را بد شکل می کند.

گونه های کلادوسپوریوم همچنین می توانند از طریق اسکار ساقه به خربزه حمله کنند و پوسیدگی مشابه پوسیدگی ناشی از آلترناریا ایجاد کنند.

تعدادی از گونه های فوزاریوم از جمله Fusarium oxysporum، Fusarium solani و Fusarium semitectum نیز قادر به ایجاد پوسیدگی پس از برداشت در خربزه، به ویژه در زمان نگهداری طولانی مدت هستند.

خربزه، (Cucumis melo)، انگور دنباله دار از خانواده کدو (Cucurbitaceae)، که به دلیل میوه خوراکی اغلب معطر مشک دار رشد می کند.

گیاه خربزه بومی آسیای مرکزی است و بسیاری از گونه های کشت شده آن به طور گسترده در مناطق گرم در سراسر جهان رشد می کنند.

بیشتر خربزه های مهم تجاری شیرین هستند و به صورت تازه مصرف می شوند، اگرچه برخی از انواع آن را می توان به صورت کنسرو یا ترشی تهیه کرد.

خربزه ها یکساله یخبندان با ساقه های دنباله دار کرک دار نرم و پیچک های گیره دار هستند.

آنها دارای برگ های بزرگ گرد تا لوبی و گل های زرد رنگ تک جنسی به قطر حدود 2.5 سانتی متر (1 اینچ) هستند.

از نظر گیاه شناسی، میوه ها نوعی توت هستند که به نام پپو شناخته می شوند و بسته به نوع آن از نظر اندازه، شکل، بافت سطحی و رنگ و طعم گوشت بسیار متفاوت هستند.