راه های کسب درامد از خیار گلخانه ای امروز اصفهان را بدانید

کاشت خیار گلخانه‌ای معمولاً از پیوند شروع می‌شود، اما کاشت مستقیم در بستر گلخانه‌ای ممکن است برای کاشت‌های اواخر تابستان یا اوایل پاییز نیز مفید باشد، زمانی که زمان کاشت تا باردهی ممکن است بحرانی نباشد و دمای غالب برای بذر خوب به اندازه کافی گرم باشد.

جوانه زدن بدون نیاز به گرم کردن خیار گلخانه ای امروز اصفهان  مستقیم در اواسط زمستان توصیه نمی شود زیرا تولید میوه را 3 تا 4 هفته به تاخیر می اندازد و برای تولید گیاهان در مرحله باردهی به سوخت بیشتری نسبت به زمانی که گیاه در مهد کودک شروع می شود نیاز دارد.

نشاء کاری باعث استفاده کارآمدتر از فضای گلخانه می شود، زیرا جوانه زنی بذر و رشد اولیه گیاهان را می توان به یک منطقه کوچکتر نهالستان محدود کرد، از معایب نشاء می توان به هزینه های ظروف و هزینه های نیروی کار نشاء اشاره کرد.

نشاها باید در ساختارهایی جدا از آنهایی که برای تولید میوه استفاده می شوند رشد کنند، این اجازه می دهد تا کنترل دما در یک منطقه کوچکتر محدود شود و برای اقدامات بهداشتی مناسب برای اطمینان از گیاهان عاری از بیماری مفیدتر خواهد بود.

مهدکودک باید به نیمکت های پر ضایعات، تجهیزات کنترل محیطی و تجهیزات آبیاری- تغذیه لازم مجهز باشد.

دما باید در 85 درجه فارنهایت (شب و روز) ثابت نگه داشته شود تا جوانه زنی تسریع شود. روشنایی تکمیلی برای تامین 16 ساعت نور در روز، زمان کاشت تا مرحله سه برگی را برای نشاء به حداقل می رساند.

انواع مختلفی از ظروف پرورش گیاه موجود از نظر هزینه و مواد ساخت متفاوت است، اما همه آنها قادر به رشد گیاهان خوب هستند.

دو نوع کلی وجود دارد: (1) گلدان ها، نوارهای گیاهی یا آپارتمان های مهد کودک که باید با مخلوط خاک پر شوند و (2) ظروف جامد ساخته شده از ذغال سنگ نارس فشرده، خاک یا مواد فیبری.

برخی از انواع گلدان ها پس از تمیز کردن و استریل کردن بارها قابل استفاده مجدد هستند. بقیه فقط برای یک کاشت در نظر گرفته شده اند. تمام ظروف جامد برای یک بار مصرف هستند، زیرا برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت در سیستم ریشه با گیاه کاشته می شوند.