شیلنگ بخاری روا که در آن 10 سکه تمام بهار آزادی جا ساز شده بود!

با گذشت زمان، مانند بسیاری از محصولات لاستیکی، شیلنگ بخاری ممکن است به دلیل گرمای شدید و سن آن شکننده شود. این ممکن است باعث از کار افتادن شیلنگ بخاری و نشت مایع خنک کننده موتور و داغ شدن بیش از حد موتور شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، صاحبان وسایل نقلیه باید سالانه شیلنگ بخاری روا را از نظر ترک، نواحی متورم یا شکافی که ممکن است باعث خرابی شلنگ بخاری شود، بررسی کنند، در صورت لزوم شیلنگ باید تعویض شود.

شیلنگ های بخاری شیلنگ های لاستیکی هستند که تقریباً در تمام وسایل نقلیه مجهز به موتورهای احتراق داخلی یافت می شوند.

هدف اصلی آنها انتقال مایع خنک کننده از موتور به هسته بخاری واقع در داخل خودرو است، آنها اغلب به شکل های خاصی از قبل قالب گیری می شوند یا به طول های خاص بریده می شوند تا با سیستم خنک کننده خودرو سازگار شوند.

آنها معمولاً در عقب موتور، نزدیک دیوار آتش، به خروجی های هسته بخاری یا شیر کنترل بخاری متصل هستند، شیلنگ های سیستم خنک کننده خودرو از مواد سنگین ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که در برابر حرارت و مواد شیمیایی مایع خنک کننده موتور مقاومت کنند.

با گذشت زمان، اما ممکن است فرسوده شوند، نشت کنند و شروع به مشکلاتی کنند، معمولاً شلنگ بخاری خراب یا خراب، علائمی ایجاد می کند که می تواند راننده را از یک مشکل احتمالی آگاه کند.

یکی از اولین علائم قابل مشاهده مشکل در شیلنگ های بخاری، خشکی آشکار یا ترک خوردگی شیلنگ ها است.

با نزدیک شدن به مسافت پیموده شده خودرو، شیلنگ های مایع خنک کننده در نهایت شروع به سایش، خشک شدن و در نهایت ترک خواهند کرد.

شیلنگ هایی که به وضوح ترک خورده اند از نظر ساختاری ضعیف شده و ممکن است بیشتر مستعد نشت مایع خنک کننده باشند، برای جلوگیری از نشت احتمالی شیلنگ‌های ترک‌دار در صورت امکان، باید تعویض شوند.