قیمت ویلا لوکس اعیانی شمال

چه عواملی بر قیمت ویلاهای لوکس و اعیانی شمال تاثیر گذار می باشد؟ در کدام شهرها قیمت ویلا نسبت به دیگر شهرها مناسب تر بوده و قدرت مردم برای خرید ویلاهای آن بیشتر است؟
شمال ایران، به لطف اقلیم و آب و هوای منحصر به فردی که دارد، در ایام تعیلات عید و تابستان مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. مالکان ویلا در این ایام روزهای پرکاری را گذرانده و دائما در حال جذب مشتری هستند. البته افراد زیادی نیز هستند که یک ویلای شخصی دارند و تعطیلات را در ویلای خود سپری می کنند.
اما آنچه که لازم است در مورد ویلاهای لوکس مورد بررسی قرار گیرد، عواملی هستند که بر روی قیمت خرید و اجاره ی انواع ویلاها به ویژه ویلاهای لوکس و اعیانی تاثیر گذار می باشند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ویلا

فاکتورهای مختلفی بر قیمت یک ویلا اثر می گذارند اما شاید بتوان گفت که مهم ترین آن ها میزان عرضه و تقاضا می باشد. یعنی با توجه به تعداد افرادی که برای تفریح و گذران تعطیلات به شمال می آیند، صاحبان ویلا قیمت اجاره را تعیین می کنند. اما علاوه بر آن ها موارد دیگری نیز هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

موقیت مکانی ویلا

اینکه ویلا در کدام یک از شهرهای شمال کشور قرار گرفته باشد، برای خریداران یا اجاره کنندگان ویلا بسیار مهم است و برخی شهرهای شمال هستند که ویلانشینی در آن ها بسیار معروف شده و طرفداران زیادی نیز دارد. همین مساله سبب افزایش قیمت ویلا در این شهرها می شود.

فاصله تا دریا

آنچه که بیشتر مسافران را به شمال می کشاند، دریای خزر می باشد. بنابراین بسیاری از افراد علاقه دارند که ویلای آن ها در نزدیکی دریا باشد . هرچه این فاصله کمتر باشد قیمت ویلا افزایش می یابد.

ویلا لوکس شمال

مجهز بودن به استخر

لذت سفر به شمال در این است که حتما تنی به آب زده شود! اما در فصل های سرد سال این امکان وجود ندارد. به همین دلیل ویلایی که به یک استخر آب گرم مجهز باشد در این فصل ها قمت بسیار بالاتری نسبت به ویلاهای معمولی پیدا خواهد کرد.

متراژ و تعداد اتاق خواب

ویلاها نیز مثل سایر املاک هرچه مساحت بیشتری داشته باشند، قیمت خرید و اجاره ی آن ها نیز افزایش می یابد.

داشتن امکانات ویژه

برخی از ویلاها تنها یک محیط سرپوشیده و یا یک خانه ی معمولی هستند که امکانات خاصی ندارند. اما در مقابل برخی دیگر و مخصوصا ویلاهای لوکس ضمن داشتن نمایی زیبا و جذاب، امکاناتی مثل فضای بازی کودکان، اینترنت، کولر گازی، میز بیلیارد و… دارند که بر قیمت آن ها می افزاید.
منبع: ویلا و املاک ایران