محافظه کاری هنگام انتخاب یک سیستم ضد آب

هنگام انتخاب یک سیستم ضد آب، محافظه کاری کلمه اصلی است. اگر نشت پس از اتمام ساختمان ظاهر شود، هزینه حفاری برای تعمیرات – حتی تعمیرات جزئی – معمولاً ایزوگام پنج میل بسیار بیشتر از هزینه اولیه سیستم ضد آب است.
به یاد داشته باشید، به عنوان یک طراح فقط یک فرصت دارید که آن را به درستی انجام دهید. برای اطمینان از اینکه سیستم مناسب مشخص شده و تمام مسائل عایق رطوبتی به درستی مورد توجه قرار گرفته اند، به تحقیق و دقت لازم نیاز است. مسائل مربوط به سایت و الزامات ساختمان نیز نیاز به بررسی مناسب دارد.
عایق رطوبتی تشکیل یک مانع غیر قابل نفوذ است که برای جلوگیری از ورود یا خروج آب از بخش های مختلف سازه ساختمان طراحی شده است. سیستم عایق رطوبتی مجموعه ای از اجزای جدایی ناپذیر است ایزوگام دلیجان که به طور هماهنگ عمل می کنند تا از نفوذ رطوبت به تاسیسات جلوگیری کنند.
پیکربندی سیستم به طور کلی در همه برنامه های ضد آب مشابه است. اجزای ماده ای که در همه انواع کاربردهای عایق رطوبتی مشترک هستند، زیرلایه ساختاری، ایزوگام یکتا گستر چشمک زن، غشاء و عایق هستند.

عایق رطوبتی عرشه پلازا (افقی): کاربردهای افقی – زیر درجه یا درجه – معمولاً شامل پیکربندی اجزای زیر است:

عرشه سازه ای
چشمک می زند
غشاء
برد حفاظتی
زهکشی (زهکشهای سطحی)
عایق
سطح پوشیدن

عایق رطوبتی درجه پایین (عمودی): پیکربندی سیستم معمولی برای کاربردهای عمودی زیر درجه به شرح زیر است:

بستر سازه ای
چشمک می زند
غشاء
عایق
دوره زهکشی
پر کردن
تشک های گلی: عایق رطوبتی با درجه پایین معمولاً از درجه گلی ایزوگام ضد شوره شروع می شود. حصیر گلی یک دال بتنی غیر مسلح یا بستر شنی است که در زیر فونداسیون اعمال می شود.

  • منابع:
    1. Guidelines for Proper Waterproofing Design
  • تبلیغات: 
    1. پیدا شدن طلا های حضرت سلیمان در مصر!
    2. رفتگر خوش شانسی که ثروتمند شد!
    3. رنگ روغنی رئیس جمهور را از تصادف وحشتناک نجات داد
    4. ساخت دفتر با الیاف نقره برای شاهزادگان مصری!