محققان دریافتند هاله سیاهی از پارچه کاپشن شمعی کره زمین را پوشانده است

تعداد بسیار کمی از حشرات قادر به حمله به پشم هستند زیرا هضم پشم برای آنها دشوار است. از جمله موارد معدودی می توان به موارد زیر اشاره کرد: لارو پروانه های بافته شده -Tineola bisselliella و سوسک های فرش -Dermestidae.

برای رشد آنها به ویتامین B به عنوان یک ماده مغذی نیاز دارند که می توانند آن را از خاک و عرق موجود در پارچه شمعی و پارچه های پشمی دریافت کنند. بنابراین باید پشم ها را خشک و تمیز نگه داشت تا از حمله آنها جلوگیری شود. لاروها بیشتر در زیر یقه ها، سرآستین ها و سایر نواحی پنهان یافت می شوند.

تشخيص صحيح و منظم آفت اولين گام در مبارزه با آفت است. شیارها یا تخلیه در سطح حاکی از وجود لارو است. این به دلیل عادت آنها به پارگی شکل می گیرد. در طول هجوم های سنگین، ممکن است سوراخ هایی ایجاد کنند.

اگر متوجه شدید که پشم‌ها مانند پارچه کاپشن ، لباس، پتو و ملیله قبلاً مورد هدف پروانه‌ها قرار گرفته‌اند، باید آنها را بشویید یا خشک کنید. فرش های پرتابی و فرش های کوچک را می توان با برس درمان کرد و کوبید تا بیشتر تخم ها و لاروها از بین بروند.

پارچه

فرش‌ها و فرش‌های سایز بزرگ را می‌توان با آفت‌کش‌ها درمان کرد، اگر برای چنین کاربردهایی برچسب زده شوند. پایه فرش ها و زیر صندلی ها، مبل ها و میزها را درمان کنید.

برای درمان آفت کش ها باید همیشه از پوشیدن لباسی که پارچه داکرون و ملافه خودداری کرد. آفت کش ها باید با دقت و پس از مطالعه کامل اقدامات احتیاطی و دستورالعمل روی برچسب و همچنین جزئیات جهت استفاده استفاده شوند.

پارچه های پشمی و پارچه جیر باید با استفاده از بخار پرس شوند. پارچه های پشمی کاملا خشک را فشار ندهید. تا جایی که ممکن است برای جلوگیری از براق شدن سطح، آن را روی قسمت عقب پارچه بمالید.

اگر با فشار دادن درخشندگی ایجاد می شود، می توان با اسفنج زدن سرکه سفید روی سطح پارچه های پشمی، براقیت را کاهش داد.

  • منابع:
    1. Maintenance of Woolen Fabrics
  • تبلیغات: 
    1. مدیریت وزن با خوردن گردوی سفید
    2. استفاده از عسل برای اهداف دارویی
    3. اعلام لیست محصولاتی که قیمت آنها تغییر خواهد کرد
    4. پیشرفت چشمگیر بخش مراقبت های بهداشتی هند