پوشیدن شلواری که برای دختران در مدارس بریتانیا ممنوعیت ندارد

مدارس در بریتانیا به طور فزاینده‌ای به دختران مبل راحتی 8 نفره اجازه می‌دهند که شلوار بپوشند، اما علیرغم تلاش‌های گروه‌های کمپین مانند trousersforall.co.uk، برخی از افراد سرسخت مقاومت می‌کنند.

من شک ندارم که مکتب خواننده ما و سایر مکاتب مشابه نیت خوبی دارند. اما ممنوعیت پوشیدن شلوار برای دختران و زنان دقیقاً یک سابقه مثبت ایجاد نمی کند.

حتی اگر احکام مذهبی را کنار کاپشن خلبانی اصل امریکا بگذاریم، زنان تا سال 1993 مجاز به پوشیدن شلوار در مجلس سنای آمریکا نبودند! حالا چقدر دیوانه کننده به نظر می رسد؟

زمانی که آن قوانین تغییر کرد، فوراً به نظر پوچ به نظر می‌رسید که هرگز راه دیگری باشد. این دقیقاً همان چیزی است که – نه اگر – همه مدارس به دختران اجازه دهند شلوار بپوشند، این اتفاق می افتد.

شلوار

بدون شک، برخی از مردم آنجا خواهند لباس دخترانه زنانه شیک مجلسی ارزان مد روز گفت – برخی با هول و برخی دیگر کمتر – که اگر دخترها باید اجازه داشته باشند در مدرسه شلوار بپوشند، پسرها باید بتوانند لباس بپوشند.

احساس شخصی من در این مورد این است که مطمئناً، پسرها اگر بخواهند می توانند لباس بپوشند، اما لباس زنانه، از دامن گرفته تا کت و شلوار، برای محدود کردن حرکت زنان طراحی شده است، در حالی که لباس مردانه کاملاً آزادی است.

به همین دلیل است که درخواست از دختران باید مجاز به پوشیدن شلوار باشد – و اینکه زنان باید مجاز به پوشیدن شلوار باشند – یک مسئله عملی است و درخواست از پسران برای پوشیدن لباس چیز دیگری است.

وقتی بچه ها هشت ساله هستند، شلوار مازراتی مشکی چیزی جز آزادی نباید احساس کنند. دختران، از جمله خبرنگار جوان من، باید بتوانند بدون نگرانی در مورد هیپوترمی یا فروتنی خود بدوند، بالا بروند، بپرند. لرد می داند که تعداد زیادی از آنها بیشتر زندگی بزرگسالی خود را در رنج و عذاب برای ایده های قدیمی زنانگی سپری خواهند کرد.

  • منابع:
    1. ?Not wearing the trousers: why do some schools still have sexist uniform rules
  • تبلیغات: 
    1. برنج بخورید ولی لاغر بمانید!
    2. برای اولین بار از عسل در ساخت سفینه های فضایی استفاده شد.
    3. بسیاری از مردم قدرت رنگ را دست کم می گیرند!
    4. دانشمندی که توانست با این روش بیماری ایدز را درمان کند!